Klockan står aldrig still

Jag skrev i ett tidigare inlägg att mäklaren skulle komma hem till oss för värdera vårt hus. 
Jag & Tobias hade gissat på varsin summa som vi trodde huset kunde bli värderat till och kladdat ner på ett papper innan mäklaren inspekterat huset. Den som var närmst vann. 
... jag vann, för jag var närmst!!
Iallafall det viktigaste med denna värdering var, för vi ska redan till sommaren eller rättare sagt vi måste byta panelen på huset då den är i såpass dåligt skick.
När vi ändå är igång med de tänkte vi byta färg på huset.. Hur pirrigt och spännande är inte de då!!?


Förra veckan åkte vi till färghandel där vi köpte hem en provburk på vår eventuella färg på huset.
 Tobias har dragit två strykningar på husets gavel för att se, wow!
Jag tror det kan bli ett rejält lyft.
Vita knutar, ljusbeige grund med grå källargrund, olala.

Tiden står aldrig still på Kollebergagatan, när panelen är klar tänkte Tobias passa på att bygga ett maffigt trädeck på baksidan, han är så jäkla grym, jag är så stolt över honom!
Vad ska jag göra tänker kanske ni? Jag ska hjälpa till att måla plankor, servera fika mellan amning (om de funkar) och lekande med Agnes:)
Sen ska vi njuta och inviga vårt nya trädeck, jisses vad jag längtar!! 
Vilken sommar vi har framför oss, tänk där kommer vi sitta och vara tvåbarnsföräldrar, häftig tanke!


Gröna färgen som är på huset idag

Nya färgen som går i tonerna linnebeige.






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0