Spontan köpt en ytterdörr

 

 
 
 

Godmorgon fina,
Morgonkaffet är igång, det är bara jag och Walter som är vakna.
Medan Walter sprallar för fullt i sitt babygym tänkte jag visa upp vår nya ytterdörr som vi spontant köpte i lördags.
Vi var där för att kolla på glasparti till kommande uterummet, och där stod den, för halva priset var den vår.
Nu är det enbart 4st punkter kvar på vår huslista. Alla smygar runt fönster och dörr kom på plats igår, husnumret och ringklockan har också kommit på plats.

Det har inte gått att undgå alla blickar som vi har fått under panelbytet från förbipasserande på gatan.
Igårkväll ställde sig ett par framför huset, tittandes och pekade i säkert 10 min.
Jag förstår dem, det hade nog jag också gjort. Från att huset varit murrig grön färg i årtal till en ljusare färg som framhäver husets charm betydligt mer :)

 

 

 
Emelie
2016-08-16 @ 11:38:58

Så fint det är! Var hittade ni dörren? :)

Svar: Tack snälla :)
Den hittade vi på skånskabyggvaror, dem har en avdelning som heter sekunda där man kan göra riktigt bra fynd på både dörrar och fönster.
mittlivihbg.blogg.se

Jennie Skoog Hedén
2016-08-16 @ 22:30:21
URL: http://skattkistan.blogg.se/

Gud så snyggt det blir 👍
Får man lov att vara lite frågvis vad heter färgen ni målat med?

Svar: Tack snälla du <3 Javisst får du göra det -roligt du gillar färgen!Färgen är från Nordsjö; (S 3005-Y2OR)
mittlivihbg.blogg.se

Anonym
2016-08-16 @ 22:30:59

Gud så vackert det blir🌟

Svar: Tack rara! Vi är så nöjda med detta projekt :)
mittlivihbg.blogg.se

Renoveringshuset
2016-08-17 @ 15:26:25
URL: http://renoverings-huset.blogspot.se/

Kan förstå att de stannar och tittar! Vilken skillnad på så kort tid.. :-) Jättefint har ni och kul att fynda lite! ;-) För oss var det inte huset som blev ändrat så mycket utan trädgården, som var helt vildvuxen! Folk har stannat och berättat att de är så glada att vi flyttat hit och att vi gör det så fint. Sånt värmer verkligen! Som nyaste i kvarteret, är iaf jag, lite rädd för vad folk ska tycka.. Men värre kunde det ju inte bli iaf.. ;-)

Therese

Svar: Det är alltid så himla skoj när man kommer över bra fynd:)
Trädgården är också en stor del till huset, tycker jag;)
Gud så skoj att få höra de! Min sambo berättade att han "glömt" säga att det också stannat till folk när han hållt på med huset och berömt oss. Det värmer så otroligt. Jag känner igen din känsla/rädsla så har jag också tänkt många gånger. Kul när man får beröm för något man gör/sliter med❤️
mittlivihbg.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0