Kakel

Tjuvkik från vardagsrummet


Glimt från trappan in i köket på väggen jag hade velat ha marrakeshkakel. 


Nu är det dags. Dags att välja kakel! Bänkskivan är på plats, hällen som inte var centrerad över spisen innan är nu det. Men nu har det blivit sprickor i den. Det var vi medvetna om att det kunde bli med tiden, men inte direkt.. Aja, vi ska vaxa skivorna och hoppas på att det inte kommer synas eller bli värre!

Vem sa att det skulle vara en lätt match att bestämma kakel? Förmodligen jag, och så fel jag hade..
Haha, jag och Tobias är så långt ifrån varandra när det gäller smaken på kakel.

Jag tycker det hade varit  döläckert att köra Marrakesh kakel på hela sidan, från bänkskivan upp till taket där fläkten/spis och ugn är, precis som en fondvägg. Min tanke var isf att andra sidan skulle varit vitt kakel med lite avlånga plattor. Lite kakelmått, alltså 30x60 plattor. Jag ska erkänna att jag känner mig lite sådär småhäftig när jag kan måtten:) Jag tycker det låter häftigt när Tobias rabblar upp alla mått till höger och vänster bara sådär.



Åter till kaklet;) 
Jag fantiserar om detta kakel i svart/vitt som fondvägg. Jag inbillar mig att vi har det när jag går ner från trappen eller när jag sitter i soffan och blickar ut mot köket, jag vet jag låter galen men jag försöker föreställa mig hur det hade sett ut:) och jag ska erkänna att det hade varit skitsnyggt. 
Få bryta av allt det vita som vi har överallt på ett häftigt sätt. Men jag får nöja mig med att fantisera om den där kakelväggen och nöja mig med Marrakesh plattor på vår köksö istället (inte så tokigt de heller) för Tobias är inte alls förtjust i min idé.
Han vill gärna ha så stora kakelplattor så möjligt eller skifferplattor. Jättesnyggt tycker jag med men inte i vårt kök med lite gameldagsstuk på luckorna och den råa bänkskivan. Eller? Har jag kanske fel?
Fasiken vad svårt detta skulle vara!! Vi får helt enkelt ha den där glamourösa gipsväggen ett litet tag till tills vi kommit överens vilket det blir:)

Shifferkakel, finns i olika färger.
Anonym
2015-02-25 @ 11:51:19

Försök att övertala din man att Marrakesh kakel är som pricken över i:et i ert ljusa underbara kök

Svar: Ellerhur😀 Jag tänker likadant! Tack för din kommentar❤️
mittlivihbg.blogg.se

Anniken
2015-02-25 @ 23:00:26
URL: http://anniken.blogg.se

Ååå jag tycker verkligen att du ska övertala Tibias! Fin ide kommer bli så mycket snyggare! Stå på dig ;)

Svar: Tack Anniken😊 Jag ska försöka att övertala honom😉
mittlivihbg.blogg.se

Anonym
2015-02-26 @ 18:59:12

Supersnyggt!!!
Denna typen av kakel ville jag oxå ha... Men den gick inte hem hos Marcus😉

Vet inte hur jag gör för att "synas"
2015-02-26 @ 19:01:38

Vet inte hur jag gör för att "synas"
Men du förstod kanske att det va jag😄 kram Marléne

Svar: Jag förstod att det var från dig Marlene😀 Jag vet faktiskt inte heller riktigt hur man gör.. Men väldigt roligt att du kommenterar och läser min blogg❤️
mittlivihbg.blogg.se

Jenny
2015-02-26 @ 22:24:46

wow vilket fint kök ni har!!!

Svar: Tack så mycket❤️
mittlivihbg.blogg.se

Johanna
2015-03-23 @ 22:05:41
URL: http://jowape.blogg.se

WOW vilket underbart kök!

Svar: Tack rara du, vad glad jag blir att läsa:)
mittlivihbg.blogg.se

Miranda Björk fd. Östlund
2015-03-23 @ 22:06:22
URL: http://mirana.blogg.se/

gud vilket fantastiskt kök!!! Verkligen vackert!

Svar: Åh, tack så mycket:) Vad gulligt skrivet av dig❤️
mittlivihbg.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0