Nytvättad snuse

Igår när vi grillade hos Camilla och Björn passade vi på att tvätta Agnes snuse som ska vara vit men är brun så skitig den är.. Snuskigt, jag vet men jag har inte kunnat tvätta den eftersom hon behövt den eller velat ha den dom gångerna jag tvättat.
 Denna gång låg nämligen Agnes och sov medans Camilla tvättade upp den.

Jag trodde det var hittepå när folk berättat att barnen hittar en snuse som dem vill ha tills jag fattade att Agnes hade en, jag trodde även att det var en myt att barnen inte "vill" ha sin snuse tvättad..
Det problemet har vi nu!
Jag tycker den luktar gott, den luktar nytvättad men den luktar inte Agnes. 
Hon kommer inte till ro nu, utan hon gnäller, och dra upp den över näsan och släpper den. Det brukar räcka man lägger senvintern henne så blundar hon, men ikke nu.

Jag tycker det är helt fantastiskt att så små barn väljer ut något som dem har, som förknippar dem med trygghet och sömn.

 





camilla
2014-07-30 @ 18:41:25

Men åååå nu får jag dåligt samvete! Du får ha den nära dig o Tobias så den luktar av er! Hoppas det löser sig! Kram kram 💜

Svar: Neej det ska du absolut inte ha😊!! Den behövdes tvättas. Hade vi inte gjort det då hade vi gjort det på måndag när vi har tvättid. Kramar❤️
mittlivihbg.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0